Diskusia

pridať príspevok →

Anketa | Reaguj

Prečo sú na výber len dve možnosti? Medovina sa dá piť aj iná ako chladená alebo hriata. Čo takto v izbovej teplote?

Autor: Don Pedro | 2010-12-12 02:14:06 | honeywine@pichler.co.uk
RE: | Reaguj

V podstate máte pravdu, ale nie je vhodné meniť anketu počas trvania ankety, keď už dosť ľudí zahlasovalo za niektorú z odpovedí? Ak Vás niečo zaujíma dajte tip a môžeme spraviť anketu na základe Vašich návrhov.

Autor: Miro | 2010-12-13 13:49:49
RE: Anketa | Reaguj

Tak to ste ma dostali. Konštruktívna kritika? Kto to kedy videl? :-)

Zopár nápadov by aj bolo, ale ťažko vybrať také otázky na ktoré sa dá odpovedať kliknutím na abcd. Jediné čo ma napadá je, ktorú medovinu máte najradšej? Odpovede" všetky dostupné značky + domáca. Obávam sa však, že taká anketa nebude celkom po chuti hlavnému sponzorovi stránky :-)

Autor: Don Pedro | 2010-12-20 12:41:27
Svetlo - tma | Reaguj

Pred pár mesiacmi sa tu niekto pýtal prečo má medovina kvasiť potme a aký negatívny vplyv má svetlo. Otázka nedostala žiadnu odpoveď, či už preto že sa vtedy odpovedať nedalo alebo preto že nikto nevedel. V každom prípade sa ja pýtam tú istú otázku znova, keďže táto problematika ma vždy zaujímala.

Autor: Don Pedro | 2010-11-25 11:33:02 | honeywine@pichler.co.uk
meranie alkoholu | Reaguj

Zdravim vas,mne uz dokvasilo to šipkove vino je fajne,ale chcel som odmerat kolko ma alkoholu tak som si kupil liehomer,ale tym to nejde,je nato nejaky iny meter alebo sa to da nejako vypocitat,lebo by som rad vedel kolko ma alkoholu moje vino a a ked mi dokvasi aj medovina.dakujem

Autor: Milan | 2010-11-23 12:09:51 | bystrican999@azet.sk
RE: meranie alkoholu | Reaguj

Najjednoduchšia, najlacnejšia a prekvapujúco presná metóda je s muštomerom, ktorá ale vyžaduje dve merania. Jedno pred začiatkom kvasenia a druhé po jeho ukončení. Rozdiel v obsahu cukru krát 0,57 dáva obsah alkoholu.

Meranie množstva alkoholu v hotovom produkte je buď zložitejšie alebo menej presné. V laboratóriu sa to robí buť destiláciou alebo použitím rezonančného alebo plynového chromatografu. Nie každý z nás má podobný aparát k dispozícii.

Pre amatérov a malovýrobcov sú k dispozícii v zásade dve metódy. Jedna s hustomerom - existujú špeciálne hustomery ciachované priamo v % alkoholu od 0 do 100. Žiaľ, tieto majú stupnicu veľmi hrubú v dolnej časti, s použiteľnou presnosťou až od asi 40%, a tak sú vhodné skôr pre destiláty. Je možné že existujú varianty s inou stupnicou, ale zatiaľ sa mi taký nepodarilo nájsť. Určite nie v mojej cenovej hladine.

Druhá metóda je použitím tzv. vinometra, čo je sklenená kapilára s rezervárom na jednej strane. Naplní sa vínom/medovinou, obráti hore nohami a nechá sa vytiecť. Kvapalina sa v kapiláre ustáli na hodnote zodpovedajúcej približnému obsahu alkoholu. Príklad - http://www.monashscientific.com.au/VinometerPic.htm.

Obidve metódy sú menej presné než muštomer pred a po kvasení (ťažko dosiahnuť presnoť lepšiu než 1%) a obidve vyžadujú, aby bol meraný produkt suchý, bez zvyškového cukru. Rozpustený cukor totiž zvyšuje špecifickú hustotu, čím oklame hustomer, ako aj priľnavosť k stenám kapiláry, čím oklame vínometer.

Autor: Don Pedro | 2010-11-23 14:03:01
RE: | Reaguj

Preco nasobit 0,57?
Cukor ------> Etanol + Oxid uhlicity
C6(H2O)----> 2 C2H5OH + 2 CO2
(180) -----> 2 x (46) + 2 x (44)
Pri kvaseni cukru je teoreticky vytazok:
(46x2x100)/180 = 51,1%
Ale v praci je to 47%

Autor: Peter | 2011-01-21 13:10:49
RE: Výpočet ABV | Reaguj

Výpočet je správny, avšak udáva HMOTNOSTNÉ pomery. Nás zaujíma OBJEMOVÝ obsah alkoholu. To nie je také jednoduché ako vynásobiť výsledok špecifickou hhmotnosťou alkoholu (0,789 kg/l), pretože zmes alkoholu a vody zaberá menší objem ako súčet objemu alkoholu a objemu vody oddelene. Napríklad zmes 1l vody a 1l alkoholu dá iba 1,92l. Tento koeficient však závisí od teploty a pomeru vody a alkoholu. Bulharská konštanta 0,57 platí s použiteľnou presnosťou len v pomerne úzkom pásme ktoré zajíma hlavne nás, t.j. približne 13% ABV pri teplote 20°C.

Autor: Don Pedro | 2011-01-24 11:30:43
šipkove vino | Reaguj

Dobry den,som rad ,ze som nasiel takuto web stranku kde mozem napisat a poprosit o radu.Ja som dal zakvasit medovinu,ale o inom chcem kvasi sa mi šipkove vino a pocul som ,ze so šipok mozem potom ked mi to dokvasi spravit este dva krat vino a stale bude dost silne? je to pravda dakujem za odpoved.

Autor: Milan | 2010-11-14 18:19:03 | bystrican999@azet.sk
RE: | Reaguj

no z tych sipok to moze byt zaujimave.ja pijem z nich len caj:http://www.predajbylin.sk/sipky_plod_supky/index.html

Autor: erik | 2010-12-19 20:47:11
RE: | Reaguj

dobry,druhe kvasenie, pridanim cukru by malo byt este lepsie, pretoze sipky su uz riadne zmaknute a kvasenie prebehne lepsie

Autor: peter | 2010-11-19 14:03:19
RE: šípkové víno | Reaguj

O šípkovom víne neviem nič, ja robím okrem medoviny len víno z bazových kvetov. Ale čo takto vyskúšať si to najprv na šípkovom čaji?

Autor: Don Pedro | 2010-11-18 23:55:09 | honeywine@pichler.co.uk
Legislatíva | Reaguj

Tak trochen som si túto problematiku naštudoval a, slovami Jana včelára, "nechcem tu nikoho sklamať, ale..." neviem ako dlho menovaný kódex obstojí vo svetle harmonizácie legislatívy v rámci Európskej Únie. Keďže v EÚ podobné obmedzenie nie je, výrobcovia z iných krajín EÚ môžu vyrábať medovinu menej sladkú než 60g/l, prípadne i úplne suchú. Môže potom vzniknúť situácia, keď napr. britský výrobca suchej medoviny, túžiaci preniknúť na slovenský trh, narazí na podobné obmedzenie. To je ale v rozpore s princípom voľného trhu v rámci EÚ. Dotyčný výrobca to môže postaviť pred súd, ktorý pravdepodobne rozhodne v jeho prospech, ako sa to už stalo v iných podobných prípadoch. Takže sa obávam, že dotyčný kódex vydrží len dovtedy, kým ho niekto nespochybní.

Autor: Don Pedro | 2010-10-04 17:44:10
RE: Legislatíva | Reaguj

Hlboko sa ospravedňujem, tento príspevok mal byť reakciou na príspevok asi mesiac starý, zobrazená na druhej strane. Prečo sa to zobrazilo ako nový príspevok je mi záhadou. Moja chyba nie je vylúčená.

Autor: Don Pedro | 2010-10-04 17:47:52
RE: | Reaguj

Nechcem v tomto príspevku riešiť typy medoviny. Aj suchá je podľa mňa medovina (keď je z medu) . Ale princíp ktorý popisuješ je podľa mňa spôsob, ako sa na malé trhy prebíjajú nekvalitné potravinové výrobky. Slovenská legislatíva týkajúca sa potravín ako takých bola vždy prísnejšia ako zahraničná. Potom sa v Bruseli rozhodne na nátlak veľkých štátov a tie menšie si môžu pískať... Opätovne zdôrazňujem, že nehovorím o medovine, ale o princípe.

Autor: Miroslav | 2010-10-05 12:16:50
RE: princíp | Reaguj

V zásade súhlasím, iba navrhujem nahradiť slovo štát slovom spoločnosť (firma).

Či ide o pokles kvality alebo o rozšírenie sortimentu asi závisí od konkrétneho prípadu. Ja netvrdím že je to dobré, len upozorňujem že také prípady sa stávajú a môžu sa stať znova.

Autor: Don Pedro | 2010-10-05 18:51:18

« predošlá | 1 .. 5 6 7 8 9 10 11 12 13 .. 70 | ďalšia »


Váš príspevok


:
:
:
:

© 2011 medovina.sk
Publikovanie a ďalšie šírenie obsahu zo stránok www.medovina.sk bez predošlého písomného súhlasu je zakázané.

Anketa


Ako často pijete medovinu?


Hlasov: 324

Hlasujte kliknutím na odpoved.


Mazer Cup Boulder 2010


Značka kvality

udelená ministrom pôdohospodárstva v rámci DANUBIUS GASTRO 2011
Apimed - značka kvality